سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه شما باید در مورد قفل اثر انگشت بدانید

تصور کنید که می‌توانید با قرار دادن انگشت خود بر روی یک اسکنر دیجیتال، یک درب قفل شده را باز کنید. اگر چه ممکن است حتی مطابق با استانداردهای تکنولوژی امروزی، این کار کمی دور از ذهن به نظر برسد، قفل اثر انگشت در واقع سالها است در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دارد، اما اکثر متخصصان به آنها قفل بیومتریک می‌گویند.

آنچه شما باید در مورد قفل اثر انگشت بدانید

فناوری بیومتریک به شناسه‌های فیزیولوژیکی یا خصوصیات انسانی (به عنوان مثال اثر انگشت) اشاره دارد و از آنها در قفل‌ اثر انگشت به عنوان یک سیستم کنترل دسترسی استفاده می‌کند. با اسکن خطوط منحصر به فرد اثر انگشت شخص، این قفل‌ها نه تنها راحت‌تر از انواع قدیمی کار می‌کنند، بلکه از امنیت بیشتری نیز برخوردار هستند. در اینجا به چند مورد اشاره شده است که شما باید در مورد این نوع قفل دیجیتال با امنیت بالا بدانید.

مزایای استفاده از قفل اثر انگشت

با استفاده از این قفل‌ها نیازی نخواهید داشت تا هیچ کلید، ریموت و یا کارتی را همراه خود داشته باشید. فقط افرادی که اثر انگشت آنها در سیستم ثبت شده باشد، اجازه عبور خواهند داشت.

حداکثر امنیت با قفل اثر انگشت

بیشتر قفل‌های معمولی را می‌توان باز کرد و در مقابل کپی کردن کلید آسیب‌پذیر هستند، اما قفل‌ اثر انگشتی بدون کلید هستند، بنابراین نمی‌توان از روی کلید آنها کپی تهیه کرد و امنیت به خطر نمی‌افتد. به همین دلیل، قفل‌های بیومتریک از قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار هستند، ناگفته نماند که آنها آرامش خاطر را به همراه می‌آورند.

علاوه بر این که نفوذ به این قفل‌ها تقریبا غیر ممکن است، بیشتر قفل‌های اثر انگشتی می‌توانند هنگام بسته شدن درب را تشخیص دهند و به طور خودکار بعد از پنج ثانیه قفل می‌شوند. این درب‌ها امنیت بیشتری را ایجاد می‌کنند و لازم نیست تا بعد از بستن درب، آن را بررسی کنید که قفل کرده‌اید یا نه.

منبع : آنچه شما باید در مورد قفل اثر انگشت بدانید